fbpx

Ak sa ráno zobudíš a zistíš, že ti chýba energia, ktorú potrebuješ na celý deň, môže ťa trápiť únava. Únava sa tiež môže prejavovať vo forme nedostatku motivácie, psychického vyčerpania a fyzickej slabosti.

Únava môže mať vplyv na všetky aspekty tvojho života a môže ju spôsobovať množstvo rôznych faktorov.

Čo spôsobuje únavu?


Únava môže byť spôsobená zlým prekrvením tkanív tela, ochorením, ktoré ovplyvňuje náš metabolizmus, infekciami, zápalovými ochoreniami, a môže byť dokonca vedľajším účinkom spôsobeným určitými liekmi. Môže to byť tiež spôsobené depresiou, nedostatkom fyzického cvičenia alebo dokonca nesprávnymi návykmi a rutinami.

Predtým, ako začnete liečiť únavu, mali by ste nájsť príčinu a zvoliť najlepšie riešenie tejto situácie.

Príznaky únavy


Únava môže spôsobiť veľa vonkajších prejavov, ktoré zahŕňajú fyzické, duševné a emočné príznaky, ako sú nasledujúce:

  • Chronická únava
  • Pretrvávajúca bolesť hlavy
  • Slabosť svalov
  • Zhoršená schopnosť rozhodovať
  • Podráždenosť a nepokoj
  • Boľavé svaly
  • Nedostatok energie
  • Pomalšie ako normálne reflexy a reakcie


Prirodzené spôsoby boja proti únave


Ak ste človek, ktorý trpí chronickou únavou, mali by ste zvážiť niektoré z prirodzenejších prístupov k liečbe.

Spánok a cvičenie


Únava často spôsobuje narušené a zložité spánkové vzorce, ktoré spôsobujú, že nemáte dostatok spánku. Odporúča sa, aby sme každú noc spali najmenej osem hodín. Takže ak je toto číslo u vás momentálne nižšie, je načase začať s tým niečo robiť. Pár tipov čo ne/robiť pred spánkom :

  • Namiesto obrazoviek zvoľ radšej knihu.
  • Nepi kávu po 17 hodine
  • Namiešaj do difúzora ukľudňujúce oleje
  • Večeraj iba ľahkú stravu
  • Večer buď pri tlmenom svetle
  • Meditácie pred spaním

Pomôcť môže aj pravidelné cvičenie. Obzvlášť ak máte sedavú prácu, pohyb je nevyhnutný. Pravidelný tréning stimuluje funkciu a regeneráciu tela, čo automaticky podporí aj kvalitný spánok. Nie len, že sa budeš po cvičení dobre cítiť, spevníš telo a aj sa dobre vyspíš. To je lákavá ponuka za prekonanie komfortnej zóny, však?

Začlente esenciálne oleje do svojho života


Esenciálne oleje, ktoré sa nachádzajú v citrónoch, pomarančoch a limetkách, sú vynikajúcimi prostriedkami na boj proti únave. Pomôžu vám sústrediť myseľ a pozdvihnúť náladu. Keď vstanete ráno, pridajte do svojho difúzora niekoľko kvapiek citrónového esenciálneho oleja alebo stačí kvapka do dlane a poriadne nadýchnutie. Zvýšte tak svoju energetickú hladinu a vyčistite svoju myseľ. Môže to byť efektívnejšie a trvácnejšie ako šálka kávy.

Esenciálne oleje môžu tiež pomôcť zvýšiť vašu energiu uprostred dňa. Ak zistíte, že rýchlo strácate palivo a potrebujete prirodzený a efektívny spôsob, ako zvýšiť svoju energiu bez cukru alebo kofeínu, a siahni opäť po citrusoch alebo vyskúšať aj životabudič mätu piepornú.

Ženšeň


Ženšen má rozsiahlu históriu a je jednou z najobľúbenejších liečivých bylín používaných v čínskej kultúre. Ženšen vyrovnáva hormóny produkované nadobličkami, ktoré pomáhajú telu zvládať stres. Tiež reguluje kortizol v tele a pomáha nám odpočívať pokojnejšie a pohodlnejšie.

Vyskúšajte a sami uvidíte. Prajem Vám veľa energie, kvalitný spánok a tým pádom aj šťastný život!